« Millet - The Knitting Lesson | Main | Who Knew? 2 »

June 10, 2007

Comments

Laura

OMG. That poor kid. LOL

Romi

Well. It stands to reason!

Martha

Good thing Freud came around the same time this photo did, 'cause that poor kid was probably his first patient.

Cathy

Yes, they really did make wheels that small. A friend of mine has an antique flax wheel, and it's a saxony style one about that big.

Sara

Poor kid.

Wonder what complexes he grew up with? Hope his school friends never saw this photo.

Nice parlor wheel though.

Manise

I'm with Carole!

Sharon

I think he's trying to make the best of a bad situation and is pretending to drive - first gear.....drun, drun. I'm sure he's making car noises.

Laurie

Poor kid. Probably just old enough to be mortified.

Gwen

Oh, the poor kid!

Peggy

Not only does it look like cupid is a spinner, he/she has the same look I had when I first sat down at my wheel!!!!

Beth S.

That wheel must be teeny-tiny. Is it even a real wheel, I wonder? Did they make 'em kid-sized back in the day?

And is that really flax on the distaff, or wool? It looks fluffier than I imagine flax to be (never having spun any myself.)

Lucia

ROFL, desperately resisting making the obvious play on Elise's comment...

janel

Apparently Cupid is a flax spinner! And has a wheel sized just for him. I wonder if that posture comes from hours at the wheel, or perhaps his wings are just a little tight...

laura in alameda

Hmm, obviousley, the world of photography has already had to endure an Anne Geddes tm phase. Will the sufering of small child models never stop?

amysue

Oh silly me! It's his quiver. Well,what do I know of such things!

Is that flax?

amysue

Is cupid especially well-endowed or is that just an oversized garment? Cupid looks alarmed at being next to the wheel though.

Cheryl

Hahaha!

Cindy D

How else would Cupid get the clothing he needs!Someone had to make those shorts.........

margene

From the looks of it, neither did he!

Carole

WTF?

Elise

I wonder what happens if he pricks his finger, like Snow White?

The comments to this entry are closed.

My Photo

This and That

  • ~~ Take My Button ~~

BAAA

  • Google

    WWW
    http://habetrot.typepad.com/
Blog powered by Typepad
Member since 08/2006